Tarihi kaynaklar planörün mucidi olarak 1886 yılında bir deneme uçuşu esnasında düşerek ölen Otto Liliental’i gösterir. Ancak daha önceleri Leonardo Da Vinci’nin motorsuz hava aracı çizimlerine rastlandığı gibi, Hezarfen Ahmet Çelebi’nin Galata Kulesi’nden havalanarak Üsküdar’daki Doğancılar Meydanı’na inmesi motorsuz uçuşun tarihinin daha önceki yıllara uzandığının kanıtıdır.
Türkiye’de planörcülük 3 Mayıs 1935 yılında Türkkuşu’nun kurulmasıyla başlamıştır. Planör Uçuş Eğitim Okulu Türkiye’nin ve Türkkuşu’nun uçuş eğitimine başlayan “İlk Okulu”dur.
Kuruluş aşamasında (1935) Sovyetler Birliği’ne 7 kişilik bir ekip gönderilmiş, havacılık çalışmaları izlenmiş, müşterek çalışmalar sonucu yeterli bilgi alış verişi ve malzeme desteği ile yurda dönüldükten sonra havacılık çalışmalarına hız verilmiştir.
Kuruluş yıllarında az sayıda hava aracı ( planör) ile çalışmalarına başlayan ve devam eden bu havacılık okulunun amacı; dünyadaki havacılığı öğrenmek, eldeki mevcut imkanları kullanarak havacılık dalında belirli bir yere gelmek ve dünyadaki gelişmeleri takip ederek uyum sağlamaya çalışmaktır.
1939 yılında ilk olarak Harp Okullarına kurs düzenlenmiştir. Bu yıldan itibaren zamanın gereklerine göre Hava Kuvvetlerine personel yetiştirilmesi amacıyla 1939 - 1947 yılları arası Astsubay Hazırlama Yuvası adı altında kurslara devam edilmiştir. Halen okulumuz H.H.O. öğrencilerinin eğitimlerine devam etmektedir.
NEDEN İNÖNÜ?
Ulu Önder MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün direktifi ile görevlendirilen sayın VECİHİ HÜRKUŞ, Türkiye genelinde planör uçuşları için uygun bir lokasyon aramaya gönderilmiş, yapılan incelemeler sonucunda Eskişehir'e bağlı İnönü ilçesi coğrafi özellikleri bakımından en uygun yer olarak seçilmiştir.
Bu kapsamda eğitim merkezinin güney istikametinde bulunan alçak tepeler, yaz boyunca hakim kuzey rüzgarının bulunması ve bu rüzgarın alçak tepelere çarparak tepe zirvesini aşmak istemesinden kaynaklanan kaldırıcı bandını oluşturması sonucunda uygun yelken tipi uçuş koşullarını sağlamaktadır. Planörler de bu kaldırıcı bandı kullanarak yeterli irtifa almakta ve daha uzun süreli uçuşlar için termal aktivite uçuşuna başlamaktadır.
Bunların yanı sıra eğitim merkezinin oldukça geniş ve farklı ısınma süreçlerine sahip arazi yapısına sahip olması, termal aktivite zenginliğini oluşturduğundan başka bir açıdan uçuş imkanı sağlamaktadır.